Joskus tietokonepelien pelaamisen tasoa voidaan tiettyyn pisteeseen asti parantaa nauttimalla piristäviä ainesosia sisältäviä tuotteita. Coca-Cola sisältää jonkin verran piristävää kofeiinia. Vaikka colatölkit maksavatkin suhteessa paljon enemmän kuin isot tai pienetkin pullot, suosin mieluummin tölkkejä. En tässä tapauksessa optimoi mahdollisimman alhaista hintaa, vaan juoman mahdollisimman korkeaa hiilihappopitoisuutta. Olen havainnut, että tölkeissä oleva cola maistuu paremmalta, ja siksi olen valmis maksamaan siitä enemmän. Terveyssyiden vuoksi minun olisi kuitenkin parasta korvata colajuomat sopivan vahvalla kahvilla. Ongelmana on se, että en erityisemmin pidä kahvin mausta. Pystyn kuitenkin pakottamaan itseni juomaan sitä kunhan joukossa on paljon maitoa.
Häiriötekijät on minimoitava ettei peli vahingossakaan keskeytyisi ulkopuolisten tekijöiden vaikutuksesta. Vihaan muutenkin puhelinta, joten sen laittaminen äänettömälle on aina suuri ilo.
Tiedätkö muuten mikä yllä olevan puhelimeni mallimerkintä on? Hienoa. En minäkään tiedä. En ole kiinnostunut puhelimista, enkä todellakaan halua haaskata rahojani mihinkään ns. älypuhelimeen, joka yrittää epätoivoisesti olla kannettava tietokone. Vielä vähemmän olen kiinnostunut lapsellisista tietoteknisistä uutuuksista, joita nimitetään "tableteiksi". Tabletit ovat epämuodostuneita, keittiön leikkuulautaa muistuttavia vehkeitä, joilla voi yrittää surffata webissä ja tehdä kaikkea muuta, mihin läppärit soveltuvat paljon paremmin.
Korvatulpat estävät tehokkaasti ympäristön hälyääniä häiritsemästä pelaamista. Laitoin ne päähän muistaakseni ennen peliä 4 ja pidin niitä sen jälkeen koko ajan. Manic Minerissahan pelin ääniefekteillä ei onneksi ole merkitystä itse pelin kannalta, eli korvatulppia käyttämällä pelaaja ei huononna lähtöasetelmiaan.
Alle oleva taulukko kertoo mihin huoneeseen mikäkin peli loppui. Huomaa kuitenkin, että kaikki pelit, jotka ovat loppuneet ennen huonetta 7, ovat poikkeuksellisia. Päätin pelatessani, että mikäli teen yhdenkin virheen ennen huonetta 7, teen samalla samassa huoneessa tarkoituksella kaksi ylimääräistä virhettä voidakseni aloittaa pelin alusta. Ykkös- ja kolmoshuoneisiin jämähtäminen kertoo kuitenkin jotain turhautumisesta ja siitä kuinka kiire päästä eteenpäin saattaa aiheuttaa virheen hyvin helpossakin huoneessa.
peli # | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||||||||
2 | ||||||||||||
3 | ||||||||||||
4 | ||||||||||||
5 | ||||||||||||
6 | ||||||||||||
7 | ||||||||||||
8 | ||||||||||||
9 | ||||||||||||
10 | ||||||||||||
11 | ||||||||||||
12 | ||||||||||||
13 | ||||||||||||
14 | ||||||||||||
15 | ||||||||||||
16 | ||||||||||||
17 | ||||||||||||
18 | ||||||||||||
19 | ||||||||||||
20 | ||||||||||||
21 | ||||||||||||
22 | ||||||||||||
23 | ||||||||||||
24 | ||||||||||||
25 | ||||||||||||
26 | ||||||||||||
27 |
Olisin toivonut pääseväni pitemmälle, mutta tällä kertaa jämähdin huoneen 12 puolivälin tienoille. Olen kuitenkin tyytyväinen siihen, että etenin yhden huoneen verrattuna edelliseen pelikertaan. Kunpa vain kehitys jatkuisi samanlaisena.
Lopuksi palkitsin itseni Jacky-vanukkaalla. Suosikkimakuni on ruskeassa purkissa oleva kaakao. Myös sinisessä purkissa oleva maitosuklaa menettelee, mutta kaikki muut Jacky-vanukkaiden maut ovat ällöttävän pahoja.